contact
dots
map
dots
home
login:hasło:
...nie masz jeszcze konta? zarejestruj się!

BADANIA W PROJEKCIE
Skarbnica wiedzy zdobytej w trakcie realizacji projektu! Zaprezentowanie wynikówwszystkich etapów projektu w sposób jak najbardziej obrazowy oraz ustrukturalizowany ma na celu podkreślenie wagi zebranych danych dla procesu wpierania rozwoju kształcenia logistycznego na poziomie ponadgimnazjalnym. Bardzo duża ilość informacji oraz wniosków badawczych pozwala każdemu ocenić wyniki projektu oraz zweryfikować swoje poglądy na stan i potencjał drzemiący w prowadzonych kierunkach: technik logistyk i technik spedytor.
info
bottom
KALENDARZ
bottom
KONKURS
Kliknij, aby dowiedzieć się więcej na temat akcji.
button-more
bottom
WIZYTY BADAWCZE W SZKOŁACH
ZS Agrobiznesu im. Dezyderego Chłapowskiego w Rogoźnie Wielkopolskim

W celu ciągłego udoskonalania projektu „Wielkopolska musi wiedzieć” pracownicy Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu w ramach badań terenowych odwiedzili wszystkie placówki biorące udział w przedsięwzięciu. 19 kwietnia 2010 roku Mateusz Michalski i Bartosz Osmola złożyli wizytę w Zespole Szkół Agrobiznesu w Rogoźnie Wielkopolski
(zobacz zdjęcia z wizyty). 
 
Zobacz również
 
Spotkanie rozpoczęto od rozmowy z Panem Dyrektorem Jarosławem Łatką oraz nauczycielką, Panią Arletą Lewandowską. Po przedstawieniu głównych założeń projektu oraz możliwości, jakie wynikają dla szkoły z uczestnictwa w prowadzonym przedsięwzięciu, przystąpiono do dyskusji. Zaznaczono, iż szkoła jest bardzo chętna do współpracy z firmami logistycznymi. W zamian za możliwość przyjazdów studyjnych przedsiębiorstwa mogłyby zamieszczać informację o swojej działalności na stronie internetowej szkoły. Dodatkowo Pan Dyrektor zwrócił uwagę, iż wiele firm rezygnuję z przyjmowania praktykantów, ponieważ pracownicy nie mają odpowiednich uprawnień pedagogicznych. Wynika to, Jego zdaniem, z niewiedzy o dostępności tanich kursów, które co najważniejsze nie obciążają znacząco czasu pracownika. Za konieczne uważa się również wprowadzenie zajęć z doradztwa zawodowego na niższych szczeblach edukacyjnych. Ułatwiłoby to gimnazjalistom świadomy wybór szkoły średniej, a co za tym idzie przyszłej profesji. Nauczyciele, jako spory problem widzą, także brak pomocy dydaktycznych (plansze, mapy, modele itp.) produkowanych przez firmy.                 
 
Ostatnim etapem wizyty była rozmowa z uczniami kształcenia o profilu technik logistyk. Po krótkim wstępie i wypełnieniu kwestionariuszy ankietowych młodzież miała okazję zadawać pytania pracownikom poznańskiej uczelni. Młodych ludzi interesował przede wszystkim sposób działania Logistycznej Platformy Badawczej oraz termin udostępnienia materiałów dydaktycznych powstałych w ramach projektu. Uczniowie chcieli też wiedzieć, jakie mają realne szansę na zatrudnienie w branży logistycznej i ile mogą zarabiać w przyszłości.
                                                                                                  
Podstawowym celem projektu „Wielkopolska musi wiedzieć” jest stworzenie platformy komunikacyjnej pomiędzy szkołami a firmami logistycznymi. Niebawem powstanie Logistyczna Platforma Badawcza - portal internetowy umożliwiający zacieśnienie współpracy pomiędzy szkołami i firmami będący jednocześnie bazą informacji o pracy i edukacji logistycznej. Znajdą się na niej najważniejsze wnioski po przeprowadzeniu badań terenowych w szkołach i firmach. Badania te miały dokładnie sprecyzować wzajemne oczekiwania obu stron projektu. Zaplanowane panele dyskusyjno-problemowe to szansa do bezpośredniego dialogu na bazie zebranych informacji, co w efekcie ma doprowadzić do dopasowania wzajemnych oczekiwań. Powstaną także materiały i pomoce dydaktyczne dla szkół, które będą miały na celu rozwój kształcenia logistycznego w oparciu o bliższy kontakt z praktyką.

 
Dodatkowe informacje:
Wojciech Zalewski
Pracownik ds. upowszechniania informacji o projekcie
„Wielkopolska musi wiedzieć”
Tel. 061 850 47 88
19.04.2010