contact
dots
map
dots
home
login:hasło:
...nie masz jeszcze konta? zarejestruj się!

BADANIA W PROJEKCIE
Skarbnica wiedzy zdobytej w trakcie realizacji projektu! Zaprezentowanie wynikówwszystkich etapów projektu w sposób jak najbardziej obrazowy oraz ustrukturalizowany ma na celu podkreślenie wagi zebranych danych dla procesu wpierania rozwoju kształcenia logistycznego na poziomie ponadgimnazjalnym. Bardzo duża ilość informacji oraz wniosków badawczych pozwala każdemu ocenić wyniki projektu oraz zweryfikować swoje poglądy na stan i potencjał drzemiący w prowadzonych kierunkach: technik logistyk i technik spedytor.
info
bottom
KALENDARZ
bottom
KONKURS
Kliknij, aby dowiedzieć się więcej na temat akcji.
button-more
bottom
WIZYTY BADAWCZE W SZKOŁACH
ZS Przyrodniczo- Biznesowych w Tarcach

Pracownicy Wyższej Szkoły Logistyki – Bartosz Osmola i Mateusz Michalski – 8 czerwca 2010 roku odwiedzili Zespół Szkół Przyrodniczo- Biznesowych w Tarcach. Celem wizyty było przeprowadzenie wywiadu środowiskowego, który ma pomóc w udoskonaleniu projektu „Wielkopolska musi wiedzieć”. Zarówno uczniowie jak i nauczyciele mieli okazję przedstawić swoje sugestię dotyczące przedsięwzięcia oraz opowiedzieć o problemach w zakresie kształcenia logistycznego (zobacz zdjęcia z wizyty). 

Zobacz również
 
 
Gości z Poznania przyjął Pan Dyrektor Sławomir Adamiak oraz nauczyciele Pani Justyna Duda i Pan Patryk Pinczewski. Przedstawiciele szkoły chętnie rozpoczęli dyskusję, wskazując na wiele problemów związanych z nauczaniem w zawodzie technik logistyk. Największą niedogodnością jest, ich zdaniem, brak środków finansowych na materiały dydaktyczne, w tym w szczególności na specjalistyczne oprogramowanie do realizacji zajęć laboratoryjnych. Zbyt trudny język w podręcznikach z wielu przedmiotów oraz zbyt obszerna podstawa programowa utrudniają przyswajanie informacji i pogarszają ogólny poziom nauczania. Kolejną przeszkodą na starcie zawodowym jest także brak dobrego kontaktu z firmami oraz dotychczasowy sposób realizowania praktyk. Przedsiębiorstwa nie zawsze mają czas by w trakcie pracy przekazać uczniom maksymalną ilość wiedzy. Wskazano również na konieczność przeprowadzania kursów pedagogicznych, dla pracowników firm opiekujących się młodzieżą w czasie zajęć. Zauważono także, iż młodzi ludzie często muszą rezygnować ze zdobywania doświadczenia w dalej położonych przedsiębiorstwach z powodu braku pieniędzy na opłacenie dojazdów przez szkołę. Z tego względu placówka bardzo entuzjastycznie podchodzi do projektu „Wielkopolska musi wiedzieć”, gdyż jest on szansą na zlikwidowanie tego problemu poprzez nawiązanie współpracy z lokalnymi firmami. Dyrekcja liczy też na zdobycie dofinansowań na prowadzenie dodatkowych szkoleń dla młodzieży z profilów logistycznych np. kurs prawa jazdy na samochody ciężarowe, czy kurs na operatora wózka widłowego. Za ważną kwestię uważa się także konieczność szerzenia wiedzy o logistyce wśród społeczeństwa, a w szczególności wśród gimnazjalistów.
 
Jak się okazało szkoła w Tarcach jest placówką, która może wnieść bardzo dużo do projektu „Wielkopolska musi wiedzieć”. Pani Justyna Duda, która często przygotowuję własne prezentację, arkusze Excel, czy plansze dydaktyczne zaproponowała pomoc przy tworzeniu nowych materiałów naukowych. Podczas późniejszej rozmowy z młodymi logistykami goście, po przedstawieniu założeń projektu, odpowiadali na wiele pytań. Młodych ludzi interesowała głównie Logistyczna Platforma Badawcza. Dociekliwość uczniów bardzo cieszyła wizytujących, gdyż to właśnie od ich zaangażowania zależy powodzenie przedsięwzięcia.
 
Podstawowym celem projektu „Wielkopolska musi wiedzieć” jest stworzenie platformy komunikacyjnej pomiędzy szkołami a firmami logistycznymi. Niebawem powstanie Logistyczna Platforma Badawcza - portal internetowy umożliwiający zacieśnienie współpracy pomiędzy szkołami i firmami będący jednocześnie bazą informacji o pracy i edukacji logistycznej. Znajdą się na niej najważniejsze wnioski po przeprowadzeniu badań terenowych w szkołach i firmach. Badania te miały dokładnie sprecyzować wzajemne oczekiwania obu stron projektu. Zaplanowane panele dyskusyjno-problemowe to szansa do bezpośredniego dialogu na bazie zebranych informacji, co w efekcie ma doprowadzić do dopasowania wzajemnych oczekiwań. Powstaną także materiały i pomoce dydaktyczne dla szkół, które będą miały na celu rozwój kształcenia logistycznego w oparciu o bliższy kontakt z praktyką.

 
Dodatkowe informacje:
Wojciech Zalewski
Pracownik ds. upowszechniania informacji o projekcie
„Wielkopolska musi wiedzieć”
Tel. 061 850 47 88
wojciech.zalewski@wsl.com.pl
08.04.2010