contact
dots
map
dots
home
login:hasło:
...nie masz jeszcze konta? zarejestruj się!
O PROJEKCIE
Dowiedz się więcej o projekcie "Wielkopolska musi wiedzieć"! Dowiedz się dlaczego wielkopolska musi wiedzieć, czego ta wiedza ma dotyczyć, oraz poznaj korzyści jakie przyniesie dla Ciebie projekt. Zawarte w tym dziale szczegółowe informacje dotyczące projektu pozwolą na pełne zrozumienie istoty działania Wyższej Szkoły Logistyki w obszarze ponadgimnazjalnej edukacji logistycznej.
info
bottom
KALENDARZ
bottom
KONKURS
Kliknij, aby dowiedzieć się więcej na temat akcji.
button-more
bottom
Logistyka oczami praktyka
Z czego wynika pomysł:
 
Pomysł stanowi odpowiedź na zdiagnozowany w trakcie rozmów z uczniami problem braku świadomości do czego mogą dążyć, kim mogą zostać w życiu zawodowym, w konsekwencji czego  krótka historia zawodu powoduje dezorientację uczniów w zakresie planowania swoich losów po skończeniu szkoły ze względu na brak wzorców do naśladowania
 
Ogólna idea pomysłu
  • stworzenie podręcznika/prezentacji PowerPoint zawierającego wywiady z osobami pracującymi na stanowiskach, które mogliby w przyszłości objąć absolwenci naszych kierunków (przedstawianie różnych szczebli zawodowych uwzględniające konieczność samorozwoju)
  • zebranie w jednym miejscu przykładów dobrych wzorców do naśladowania, 
Możliwy sposób realizacji pomysłu 
  • przeprowadzanie przez członka zespołu projektowego wywiadów z osobami wytypowanymi w trakcie bezpośrednich rozmów nad tym zagadnieniem z firmami
  • wspólne stworzenie przez szkoły i firmy wytycznych dla takiej inicjatywy (panel lub fora LPB)
  • opracowanie wywiadów oraz zamieszczenie ich w wybranej formie na LPB
Ocena podczas warsztatów:
 
Argumenty za szkół
  • informacje o zaletach, wadach pracy na danym stanowisku (nakreślenie ścieżki kariery zawodowej)
  • możliwość wykorzystania materiałów w promocji kierunku
  • wiara uczniów we własne możliwości
Argumenty za dla firm
  • potencjalna możliwość pozyskania pracownika świadomego swoich obowiązków
  • reklama działalności firm
Argumenty przeciw dla szkół
  • problem z wyznaczeniem odpowiednich treści, przykładów
  • zwiększenie obowiązków nauczycieli
Argumenty przeciw dla firm
  • wyznaczenie odpowiednich pracowników do wykładów
  • niechęć w odkrywaniu niektórych informacji o firmie