Z czego wynika pomysł:
Problem wynika z ogólnego braku w szkołach pomocy dydaktycznych umożliwiających zobrazowanie uczniom wiedzy przekazywanej w trakcie zajęć. Dodatkowo do realizacji pomysłu skłania również wiedza, iż w większości przypadków to co w firmie jest tylko folderem przekładanym z miejsca na miejsce lub starym szkoleniem, w szkole jest bardzo cennym materiałem dydaktycznym. Korzystny z punktu widzenia firm jest również fakt, iż bycie świadomym, iż „jeśli uczeń pozna produkty/usługi/markę firmy na etapie kształcenia, to staje się bardziej podatnym pracownikiem/kooperantem/klientem na działania firmy w przyszłości”
Ogólna idea pomysłu
- wypracowanie kanałów i form przekazywania przez firmy materiałów informacyjnych lub nieużytkowanych już produktów szkołom do celów dydaktycznych
Możliwy sposób realizacji pomysłu
- wspólne opracowanie przez szkoły i firmy płaszczyzn współpracy w tym obszarze (panel lub LPB)
- nawiązywanie przez szkoły i firmy kontaktów bezpośrednich przez LPB
- wykorzystywanie LPB jako źródła informacji pośredniej (np. „oddam 2 europalety szkole proszę dzwonić”) lub bezpośredniej (np. zamieszczenie szkolenia z obsługi regału wysokiego składowania)
Ocena podczas warsztatów:
Argumenty za szkół
- możliwość otrzymania przez szkoły materiałów dydaktycznych
- zwiększenie atrakcyjności zajęć
- zwiększenie efektywności nauczania, szczególnie w aspekcie wiedzy praktycznej
Argumenty za dla firm
- budowanie pozytywnego wizerunku firmy wśród uczniów
- mniejsze koszty utylizacji zbędnych materiałów
- lepsze przygotowanie przyszłego pracownika
Argumenty przeciw dla szkół
- brak materiałów szkoleniowych do obsługi przekazywanych urządzeń
Argumenty przeciw dla firm
- możliwość wystąpienia niezgodności działań z polityką marketingową firmy
- konieczność stworzenia sprawnego systemu przekazywania informacji, czego potrzebują szkoły
- problemy prawne wynikające z darowizny
- problemy wynikające z możliwości ujawnienia tajemnic wewnętrznych firmy