contact
dots
map
dots
home
login:hasło:
...nie masz jeszcze konta? zarejestruj się!
O PROJEKCIE
Dowiedz się więcej o projekcie "Wielkopolska musi wiedzieć"! Dowiedz się dlaczego wielkopolska musi wiedzieć, czego ta wiedza ma dotyczyć, oraz poznaj korzyści jakie przyniesie dla Ciebie projekt. Zawarte w tym dziale szczegółowe informacje dotyczące projektu pozwolą na pełne zrozumienie istoty działania Wyższej Szkoły Logistyki w obszarze ponadgimnazjalnej edukacji logistycznej.
info
bottom
KALENDARZ
bottom
KONKURS
Kliknij, aby dowiedzieć się więcej na temat akcji.
button-more
bottom
Akcja podziel się - wypromuj się
Z czego wynika pomysł:
 
Problem wynika z ogólnego braku w szkołach pomocy dydaktycznych umożliwiających zobrazowanie uczniom wiedzy przekazywanej w trakcie zajęć. Dodatkowo  do realizacji pomysłu skłania również wiedza, iż w większości przypadków to co w firmie jest tylko folderem przekładanym z miejsca na miejsce lub starym szkoleniem, w szkole jest bardzo cennym materiałem dydaktycznym. Korzystny z punktu widzenia firm jest również fakt, iż bycie świadomym, iż „jeśli uczeń pozna produkty/usługi/markę firmy na etapie kształcenia, to staje się bardziej podatnym pracownikiem/kooperantem/klientem na działania firmy w przyszłości” 
 
Ogólna idea pomysłu
  • wypracowanie kanałów i form przekazywania przez firmy materiałów informacyjnych lub nieużytkowanych już produktów szkołom do celów dydaktycznych  
Możliwy sposób realizacji pomysłu 
  • wspólne opracowanie przez szkoły i firmy płaszczyzn współpracy w tym obszarze (panel lub LPB)
  • nawiązywanie przez szkoły i firmy kontaktów bezpośrednich przez LPB 
  • wykorzystywanie LPB jako źródła informacji pośredniej (np. „oddam 2 europalety szkole proszę dzwonić”) lub bezpośredniej (np. zamieszczenie szkolenia z obsługi regału wysokiego składowania) 
Ocena podczas warsztatów:
 
Argumenty za szkół
  • możliwość otrzymania przez szkoły materiałów dydaktycznych 
  • zwiększenie atrakcyjności zajęć
  • zwiększenie efektywności nauczania, szczególnie w aspekcie wiedzy praktycznej
Argumenty za dla firm
  • budowanie pozytywnego wizerunku firmy wśród uczniów
  • mniejsze koszty utylizacji zbędnych materiałów
  • lepsze przygotowanie przyszłego pracownika
Argumenty przeciw dla szkół
  • brak materiałów szkoleniowych do obsługi przekazywanych  urządzeń 
Argumenty przeciw dla firm
  • możliwość wystąpienia niezgodności działań z polityką marketingową firmy
  • konieczność stworzenia sprawnego systemu przekazywania informacji, czego potrzebują szkoły
  • problemy prawne wynikające z darowizny
  • problemy wynikające z możliwości ujawnienia tajemnic wewnętrznych firmy