Z czego wynika pomysł:
Pomysł powstał przede wszystkim na podstawie częstego wskazywania przez firmy uczestniczące w projekcie dużego znaczenia umiejętności interpersonalnych pracowników działających w obszarze logistyki. Po za tym w trakcie badań terenowych w szkołach został zdiagnozowany niewystarczający zakres przewidzianych treści dydaktycznych przygotowujących uczniów w sposób praktyczny do kontaktu międzyludzkiego w branży logistycznej.
Ogólna idea pomysłu
- opracowanie serii materiałów dydaktycznych rozwijających umiejętności interpersonalne uczniów z uwzględnieniem specyfiki pracy w branży logistycznej
Możliwy sposób realizacji pomysłu
- wspólne opracowanie przez szkoły i firmy najbardziej istotnych zagadnień w tym obszarze oraz najlepszej formy przedstawienia tego problemu (panel lub fora LPB)
- bezpośredni kontakt firm z wyspecjalizowanymi podmiotami w zakresie szkoleń miękkich w celu zbudowania unikatowego dla branży modelu szkoleń
- opracowanie prezentacji multimedialnych oraz wydzielenie na LPB obszaru poświęconego tylko temu zagadnieniu
Ocena podczas warsztatów:
Argumenty za szkół
- zwiększenie atrakcyjności zajęć
- przybliżenie uczniom specyfiki pracy w przyszłym zawodzie
- zwrócenie uwagi uczniów na aspekty autoprezentacji i potrzebę umiejętności autoprezentacyjnych w aspekcie poszukiwania w przyszłości pracy
Argumenty za dla firm
- uczniowie na praktykach będą lepiej przygotowani
- potencjalnie lepsza jakość obsługi klienta przez absolwentów pracujących w firmach
Argumenty przeciw dla szkół
- brak czasu do realizacji
- konieczność modyfikacji programu nauczania
Argumenty przeciw dla firm
- problemy czasowe i finansowe związane z realizacją