----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
►Z czego wynika pomysł:
Podobnie jak w wcześniejszym przypadku pomysł został wskazany przez firmy, które podkreślają duże znaczenie posiadania profesjonalnej kadry operatorów wózków widłowych. Za realizacją może również świadczyć fakt, iż w niektórych firmach operatorzy wózków widłowych mają szanse na szybki awans oraz fakt, iż sami uczniowie wykazują duże zainteresowanie zagadnieniem transportu wewnętrznego
►Ogólna idea pomysłu:
- opracowanie serii materiałów dydaktycznych ukazujących złożoność zagadnienia wykorzystywania tego rodzaju transportu oraz złożoność profesjonalnego szkolenia na operatorów wózków widłowych
►Możliwy sposób realizacji pomysłu:
- wspólne opracowanie przez szkoły i firmy najbardziej istotnych zagadnień w tym obszarze oraz najlepszej formy przedstawienia tego problemu (panel lub fora LPB)
- opracowanie przez WSL materiałów dydaktycznych (plansze dydaktyczne, prezentacje multimedialne) w ramach projektu
- możliwość produkcji krótkometrażowych filmów dydaktycznych w firmach, które wyrażą na to zgodę i wezmą udział w opracowaniu scenariuszy
►Ocena podczas warsztatów:
Argumenty za szkół:
- pomoc w odbywaniu kursów/zdobywaniu uprawnień na operatora wózka widłowego
- ciekawsze zajęcia/przybliżenie pracy operatora wózków widłowych
- materiały dydaktyczne dla uczniów i nauczycieli
Argumenty za dla firm
- uczeń posiada niezbędny poziom wiedzy w zakresie instrukcji i BHP wózka
- firmy mogą być przydatne nie tylko w szkoleniu uczniów ale i pracowników
- oszczędność czasu i kosztów na szkolenie potencjalnych pracowników
- zwiększenie czynności wykonywanych na praktykach
- większa świadomości odpowiedzialności przez ucznia
Argumenty przeciw dla szkół:
- poświęceni czasu bez efektu końcowego w postaci uprawnień
- zwiększanie kosztów edukacji
Argumenty przeciw dla firm:
- problemy czasowe i finansowe związane z realizacją
- ryzyko poniesionych szkód
- firmy potrzebują pracowników z uprawnieniami