----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
►Z czego wynika pomysł:
Potrzeba realizacji pomysłu wynika głównie z niskiej oceny uczestnictwa w praktykach zawodowych przez uczniów oraz z problemów w znajdywaniu dla swoich podopiecznych miejsc na praktyki zgłaszanych przez większość szkół z projektu. Równie ważnymi powodami realizacji pomysłu jest brak wiedzy przedsiębiorców jak prowadzić efektywnie praktyki oraz często zgłaszane przez firmy uczestniczące w projekcie nieodpowiednie podejście uczniów do pracy, co w efekcie powoduje niechęć firm do przyjmowania praktykantów (stereotypy)
►Ogólna idea pomysłu:
- stworzenie podręcznika/prezentacji PowerPoint (instrukcji) prowadzenia praktyk zawodowych na kierunkach technik logistyk i technik spedytor
- pokazanie dobrych przykładów realizowanych praktyk zawodowych
- podręcznik będzie instruował zarówno uczniów, nauczycieli jaki i przedsiębiorców - jak efektywnie i z korzyściami dla wszystkich stron przeprowadzić praktyki
►Możliwy sposób realizacji pomysłu:
- opracowanie głównych punktów podręcznika w trakcie jednego z paneli w projekcie
- opracowanie szczegółowych zapisów podręcznika za pomocą prowadzonej dyskusji (osobny wątek na forum) na Logistycznej Platformie Badawczej LPB
- kluczem do powodzenia przedsięwzięcia jest współtworzenie podręcznika przez szkoły i firmy
►Ocena podczas warsztatów:
Argumenty za szkół:
- łatwiejsze znajdywanie miejsc praktyk przez szkołę
- lepsze przygotowanie uczniów do przyszłego zawodu
- konfrontacja teorii z praktyką
Argumenty za dla firm:
- zdobycie wiedzy z zakresu organizacji praktyk
- zauważenie w osobie praktykanta potencjalnego pracownika
- dopasowanie zainteresowań i kwalifikacji praktykantów do oczekiwań firmy
- zdobycie wiedzy z zakresu organizacji praktyk
Argumenty przeciw dla szkół:
- dodatkowe obowiązki dla nauczycieli
Argumenty przeciw dla firm:
- uwarunkowanie czasowe i osobowe
- brak wykwalifikowanego personelu do opieki
- potencjalna możliwość niedostosowania podręcznika do specyfiki działalności