2025 | ||||||
P | W | Ś | C | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
V panel dyskusyjno-problemowy projektu „Wielkopolska musi wiedzieć” odbył się 30 maja 2011r. – w siedzibie WSL. Ideą realizacji panelu było utrwalenie i pogłębienie, już zainicjowanego w ramach projektu, dialogu pomiędzy nauczycielami oraz przedsiębiorcami. Współpraca ta jest jednym z kluczowych elementów potrzebnych do poprawy jakości kształcenia na kierunkach technik logistyk i technik spedytor - lepszego dopasowania kompetencji absolwentów do potrzeb pracodawców.
Celem głównym panelu było określenie tematów filmów dydaktycznych i opracowania ich wstępnej koncepcji oraz sposobu realizacji. Tradycyjnie panel miał formę warsztatów roboczych, w trakcie których uczestnicy dobrani w grupy mieszane (przedstawiciele szkół i firm) w pierwszej kolejności mieli za zadanie ocenić wszystkie 14 tematów filmów zaproponowanych przez personel projektu. Następnie przedstawiciele szkół i przedsiębiorstw, wsparci przez specjalistów reprezentujących firmy zajmujące się kręceniem filmów, doprecyzowali poszczególne aspekty tworzenia filmów dydaktycznych. Dalsza część spotkania polegała na pracy,w trakcie której nauczyciele i przedsiębiorcy na specjalnie przygotowanych arkuszach pracowali produkcji filmów dydaktycznych jest wizualizacja złożonych zagadnień logistycznych dla ułatwienia ich zrozumienia przez uczniów kształcących się w zawodzie technik logistyk oraz technik spedytor. Materiały te będą unikatowe, ponieważ tego typy pomoce dydaktyczne, stworzone w oparciu o wywiady i dyskusje z nauczycielami oraz opracowywane przy bezpośredniej współpracy z przedsiębiorcami są obecnie niedostępne.
Realizacja piątego panelu wynikała z zaplanowanego w ramach projektu opracowania materiałów dydaktycznych w postaci plansz, multimedialnych prezentacji oraz krótkometrażowych filmów dydaktycznych. Stworzenie pomocy dydaktycznych ma przede wszystkim przełożyć się na:
► Wnioski z panelu
Efektem prac uczestników piątego panelu było gruntowne uporządkowanie 10 tematów filmów dydaktycznych w tym gruntowne doprecyzowanie wielu kwestii związanych z ich opracowaniem oraz zaproponowaniem dodatkowych treści. Zostały one również uszeregowane od najważniejszego do najmniej ważnego (szczegóły w raporcie). Wszystkie zrealizowane filmy zostaną wyprodukowane i nieodpłatnie udostępnione szkołom kształcącym w zawodzie technik logistyk oraz technik spedytor.
► Uczestnicy panelu
W Panelu uczestniczyło kilkunastu nauczycieli reprezentujących szkoły oraz sześciu przedstawicieli firm uczestniczących w projekcie.
Firmy uczestniczące w panelu:
Szkoły uczestniczące w panelu:
Firmy uczestniczące w panelu:
|
|
|
|
|
Szkoły uczestniczące w panelu:
· Zespół Szkół Ekonomicznych w Lesznie |
· Zespół Szkół im. Adama Wodziczki w Mosinie |
· Zespół Szkół Zawodowych w Rawiczu |
· Zespół Szkół Ekonomicznych w Słupcy |
· Zespół Szkół Ekonomicznych im. Cyryla Ratajskiego w Śremie |
· Zespół Szkół w Opalenicy |
· Zespół Szkół nr 3 w Szamotułach |
· Zespół Szkół Zawodowych w Wolsztynie |
· Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 Krotoszyn |
· Zespół Szkół Centrum Kształcenia Ustawicznego im. Stefana Batorego w Koninie |
· Zespół Szkół Przyrodniczo-Biznesowych w Tarcach |
· Zespół Szkół Agrobiznesu w Rogoźnie |
· Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Grodzisku Wlkp. |
· Zespół Szkół im. Gen. D. Chłapowskiego w Bolechowie |
· Zespół Szkół Ekonomiczno - Odzieżowych w Gnieźnie |
· Zespół Szkół Budowlanych im. Eugeniusza Kwiatkowskiego |