contact
dots
map
dots
home
login:hasło:
...nie masz jeszcze konta? zarejestruj się!

BADANIA W PROJEKCIE
Skarbnica wiedzy zdobytej w trakcie realizacji projektu! Zaprezentowanie wynikówwszystkich etapów projektu w sposób jak najbardziej obrazowy oraz ustrukturalizowany ma na celu podkreślenie wagi zebranych danych dla procesu wpierania rozwoju kształcenia logistycznego na poziomie ponadgimnazjalnym. Bardzo duża ilość informacji oraz wniosków badawczych pozwala każdemu ocenić wyniki projektu oraz zweryfikować swoje poglądy na stan i potencjał drzemiący w prowadzonych kierunkach: technik logistyk i technik spedytor.
info
bottom
KALENDARZ
bottom
KONKURS
Kliknij, aby dowiedzieć się więcej na temat akcji.
button-more
bottom
PANEL IV

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
IV panel dyskusyjno-problemowy projektu Wielkopolska musi wiedzieć odbył się 20 kwietnia 2011r. – w siedzibie WSL. Ideą realizacji panelu było utrwalenie i pogłębienie, już zainicjowanego w ramach projektu, dialogu pomiędzy nauczycielami oraz przedsiębiorcami. Współpraca ta jest jednym z kluczowych elementów potrzebnych do poprawy jakości kształcenia na kierunkach technik logistyk i technik spedytor - lepszego dopasowania kompetencji absolwentów do potrzeb pracodawców.
 
Celem głównym panelu było określenie zbioru tematów plansz dydaktycznych najbardziej przydatnych dla szkół pod względem merytorycznym, a następnie próba opracowania struktury merytorycznej i graficznej wybranych plansz. Panel miał formę warsztatów roboczych, w trakcie których uczestnicy dobrani w grupy mieszane (przedstawiciele szkół i firm) mieli za zadanie ocenić w skali od 1 do 5 wszystkie 42 proponowane tematy plansz. W dalszej części uczestnicy panelu na specjalnie przygotowanych arkuszach w formie graficznej starali się przestawić strukturę plansz dydaktycznych najwyżej ocenionych tematów. Podczas pracy w grupach tematy oraz treść poszczególnych plansz zostały doprecyzowane i rozwinięte. Wypełnione arkusze posłużą wykonawcom plansz jako główna, wytyczna ich opracowania.
 
 
Realizacja czwartego panelu wynikała z zaplanowanego w ramach projektu opracowania materiałów dydaktycznych w postaci plansz, multimedialnych prezentacji oraz krótkometrażowych filmów dydaktycznych. Stworzenie pomocy dydaktycznych ma przede wszystkim przełożyć się na: 
  • wsparcie procesu kształcenia logistycznego pomocami dydaktycznymi, które poprzez fakt współtworzenia ich przez przedsiębiorców wniosą poza wartością merytoryczną, również praktyczne aspekty wiedzy,
  • pokazanie uczniom bezpośredniego zaangażowania ich nauczycieli i potencjalnych pracodawców w proces poprawy jakości kształcenia, co będzie miało wpływ na podejście uczniów do nauki (uświadomienie im wartości i celowości pobieranej nauki),
  • budowanie wizerunku firm zaangażowanych w projekt i wspierających opracowanie plansz jako liderów CSR – Corporate Social Responsibility w obszarze wspierania kształcenia logistycznego (każda plansza będzie zawierała informację o zaangażowaniu danych firmy w jej opracowanie oraz logotypy tych firm). 
► Wnioski z panelu
 
Efektem prac uczestników czwartego panelu było gruntowne uporządkowanie 42 tematów plansz dydaktycznych. W wyniku wnikliwej oceny przedstawicieli szkół i przedsiębiorstw doszło do doprecyzowania wielu tematów, w tym zaproponowane zostały ich dodatkowe treści. Zostały one również uszeregowane od najważniejszego do najmniej ważnego (szczegóły w raporcie). Opracowane arkusze robocze posłużą do wyboru 20 tematów plansz, które zostaną opracowane i nieodpłatnie udostępnione szkołom kształcącym w zawodzie technik logistyk oraz technik spedytor. 
 
► Uczestnicy panelu
 
W Panelu uczestniczyło szesnastu nauczycieli reprezentujących szkoły oraz sześciu przedstawicieli firm uczestniczących w projekcie.
 
Firmy uczestniczące w panelu:
  • PROMAG S.A
  • PEKAES S.A.
  • Seifert Polska Sp. z o.o.
  • Siemens Sp. z o.o.
  • Mandersloot Polska Sp. z o.o.
  • L-Systems
Szkoły uczestniczące w panelu:
  • Zespół Szkół Zawodowych im Stefana Bobrowskiego w Rawiczu
  • Zespół Szkół Ekonomicznych w Ostrowie Wielkopolskim
  • Zespół Szkół Zawodowych w Wolsztynie
  • Zespół Szkół Ekonomiczno – Odzieżowych im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego Prymasa Tysiąclecia w Gnieźnie
  • Zespół Szkół Ekonomicznych im. J.A. Komeńskiego w Lesznie
  • Zespół Szkół Agrobiznesu w Rogoźnie Wlkp.
  • Zespół Szkół nr 3 w Szamotułach
  • Zespół Szkół Ekonomicznych w Słupcy
  • Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Krotoszynie
  • Zespół Szkół Centrum Kształcenia Ustawicznego im. Stefana Batorego w Koninie
  • Zespół Szkół Przyrodniczo - Biznesowych w Tarcach
  • Zespół Szkół Zawodowych im. Powstańców Wlkp. w Gostyniu
  • Zespół Szkół Ekonomicznych im. Cyryla Ratajskiego w Śremie
ZOBACZ RÓWINIEŻ