► Innowacyjności oraz unikatowa wartość dydaktyczna opracowanych w ramach projektu pomocy naukowych wynika z przyjętych założeń ich opracowania:
- WSPÓŁPRACA – pomoce dydaktyczne są wynik współpracy szkół ponadgimnazjalnych, firm oraz uczelni wyższej (w ich opracowanie zaangażowani byli nauczyciele, przedsiębiorcy, dydaktycy Wyższej Szkoły Logistyki oraz pracownicy Instytutu Logistyki i Magazynowania),
- PRAKTYKA – duża ilość przedstawionych treści ma charakter praktyczny; zagadnienia teoretyczne uzupełniane są przykładami ze sfery gospodarki,
- WIZUALIZACJA – wszystkie przedstawione zagadnienia, dla których było to możliwe, zostały wzbogacone o elementy graficzne ilustrujące je (wykorzystane zdjęcia zostały w zdecydowanej większości pozyskane od przedsiębiorstw współpracujących w ramach projektu),
- WNIOSKI BADAWCZE – pomoce dydaktyczne są materializacją efektów prac badawczych zrealizowanych w ramach projektu; ogromna ilość pomysłów i uwag zabranych w trakcie badań terenowe w szkołach i przedsiębiorstwach pozwoliła na dostosowanie pomocy dydaktycznych do potrzeb edukacji i biznesu.
► Wartość dodana przyjętej formy tworzenia pomocy dydaktycznych:
- Materiały dydaktyczne opracowane przy współudziale przedsiębiorców mają stanowić dodatkową motywację dla uczniów do zdobywania wiedzy – jest to odpowiedz na bardzo często prezentowaną przez uczniów opinię iż, nie widzą oni związku tego czego się uczą z tym co dzieje się w firmach.
- Przedsiębiorstwa zaangażowane w opracowanie pomocy dydaktycznych staną się rozpoznawalne przez uczniów jako podmioty zaangażowany społecznie – budowanie wizerunku przedsiębiorstwa wśród potencjalnych przyszłych pracowników, klientów, kooperantów.